W 2022 roku ROWE RACING skupia pełną uwagę na długich dystansach
Start z BMW M4 GT3 w 24-godzinnym klasyku w „Zielonym Piekle” i w Spa, a także GT World Challenge Europe / Doświadczeni kierowcy i młode talenty na starcie w GT World Challenge Europe
ROWE RACING w sezonie 2022 ponownie skupia pełną uwagę na wyścigach długodystansowych z nowym BMW M4 GT3. Zespół z St. Ingbert weźmie udział w 24-godzinnych klasykach na torze Nürburgring i Spa.
Nowy samochód wyścigowy BMW M4 GT3 bazuje na obecnym modelu seryjnym BMW M4 Competition. Zamiast silnika V8 z poprzedniej wersji, moc zapewnia silnik sześciocylindrowy rzędowy o pojemności skokowej trzech litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on do 590 KM i jest o 40 kilogramów lżejszy od modelu ośmiocylindrowego. BMW M4 GT3 zadebiutuje w barwach ROWE RACING 3 kwietnia na otwierającym sezon wyścigu GT World Challenge Europe w Imoli we Włoszech.
W sezonie 2022 za kierownicą dla ROWE RACING zasiądą zarówno doświadczeni zawodnicy, jak i młode talenty. W GT World Challenge Europe po raz pierwszy wystartuje były kierowca DTM Augusto Farfus z Brazylii oraz doświadczeni kierowcy – Nick Catsburg i Nick Yelloly. Zespół kierowców w GT World Challenge uzupełni ekipa juniorów BMW, w której skład wejdą Brytyjczyk Dan Harper, Niemiec Max Hesse i Neil Verhagen z USA. Nazwiska kierowców biorących udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring oraz w rundach NLS zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
TERMINY WYŚCIGÓW W SKRÓCIE
PROGRAM NÜRBURGRING
- Wyścig ADAC 24h: 28/29 maja
- NLS: 09 i 23 kwietnial
- Kwalifikacje 24h: 07./08.Maj
GT WORLD CHALLENGE EUROPE
- 24h Race Spa: 30/31 lipca
- Imola: 03.kwietnia
- Le Castellet: 04.czerwca
- Hockenheimring: 04.września
- Barcelona: 02.października
Michael Zehe, założyciel i prezes ROWE MINERALÖLWERK GMBH:
„W tym roku znów skupiamy się w pełni na wyścigach długodystansowych, mając u boku fantastyczny team i mocnych kierowców. Tutaj nie tylko odnieśliśmy największe sukcesy, zwyciężając w Spa i na torze Nürburgring w 2020 r. – ROWE RACING ma wyścigi długodystansowe we krwi. Wyścigi wytrzymałościowe typu Endurance Racing są ekstremalnym obciążeniem dla materiału i technologii, co oferuje nam najlepsze warunki, aby dalej doskonalić produkty ROWE – niejako poprzez przeniesienie technologii z toru wyścigowego na półkę sklepową. Bo poza pasją dla sportu, zawsze myślimy też o konkretnych korzyściach dla naszych klientów”.
Dr Alexandra Kohlmann, prezes ROWE MINERALÖLWERK GMBH:
„To istne laboratorium na kółkach na torze wyścigowym dostarcza firmie ROWE zwłaszcza na długich dystansach niezwykle cennych wniosków dla projektowania olejów silnikowych i środków smarujących. Nasza pasja do wyścigów procentuje również w realizacji naszego głównego celu, jakim jest zrównoważony rozwój. Mam tu na myśli na przykład – i jest to tylko jeden z wielu przykładów – olej przekładniowy produkowany z surowców odnawialnych. Dzięki przebytym tysiącom kilometrów na trasach zdobyliśmy ważne doświadczenia w tym zakresie, które bardzo pomogły nam w badaniach. Wykorzystanie surowców odnawialnych okazało się bardziej korzystne z technicznego punktu widzenia, a także oferuje wiele korzyści w zakresie wydajności”.
Hans-Peter Naundorf, szef zespołu ROWE RACING:
„Nie możemy się już doczekać, aby w tym roku ponownie wystartować nowym BMW M4 GT3 w dwóch głównych europejskich wyścigach 24-godzinnych na torze Nürburgring i Spa. BMW M4 GT3 to zupełnie nowe auto wyścigowe, wyposażone w najnowszą technologię. Wszyscy jesteśmy podekscytowani możliwością pracy z tym pojazdem. Dla nas ów projekt z nowym BMW M4 GT3 jest zaplanowany na dłuższy okres czasu i dotyczy sektora Endurance. W 2021 roku uczestniczyliśmy w DTM, ponieważ chcieliśmy być częścią nowej ery GT3 w tej serii i zobaczyć, czy to coś dla nas. Jednak w ciągu ostatnich dziesięciu lat ROWE RACING kształtowaliśmy przede wszystkim jako zespół do rajdów długodystansowych. To właśnie tam możemy najlepiej wykorzystać nasze mocne strony w zakresie strategii, niezawodności i zarządzania awariami. W tym roku i w kolejnych latach pojawiła się możliwość ponownego wzięcia udziału w 24-godzinnym wyścigu w Spa, który będzie uzupełnieniem naszego zwyczajowego programu na torze Nürburgring. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami zdecydowaliśmy, że w 2022 roku będziemy uczestniczyć w rozgrywkach o Puchar GT World Challenge Europe Endurance Cup. Cieszymy się, że w sezon 2022 GT World Challenge Europe wchodzimy z tak silną drużyną kierowców. To będzie ekscytujący rok z trzema bardzo doświadczonymi kierowcami fabrycznymi BMW w jednym samochodzie i trzema chłopakami z zespołu juniorów BMW w drugim”.